نامسلمان

همه چیز در مورد فرقه ی انحرافی وهابیت

نامسلمان

همه چیز در مورد فرقه ی انحرافی وهابیت

نامسلمان

سلام
به وبلاگ من خوش اومدید.
این وبلاگ سعی دارد اطلاعات مختصر و مفید ، ضروری و مهم در مورد فرقه ی انحرافی وهابیّت را در اختیار شما قرار دهد .
اطلاعاتی که با توجه به تبلیغات گسترده ی فرقه ضاله ی وهابیت علیه شیعه ،دانستن آن ها برای جوانان مسلمان ضروری به نظر می رسد.

گالری تصاویر
حدیث موضوعی

تبلیغات گسترده وهابیّون

چهارشنبه, ۷ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۵۹ ب.ظ


اساس فرقه وهابیت را بدعت در مسائل اعتقادی و دشمنی با همه مسلمانان در راستای تحقق اهداف دشمنان اسلام تشکیل می دهد. این فرقه نوظهور پس از آن که در قرن دوازدهم هجری توسط محمد بن عبدالوهاب و محمد بن سعود جدّ آل سعود جان گرفت، توسط استعمار غرب به خصوص انگلیس، آمریکا و اسرائیل تقویت و تثبیت گردیده و در خدمت آنان برای تخریب اسلام و ایجاد تفرقه در بین مسلمین، بر مسلمانان تحمیل شده و به فعالیت خود ادامه داده است. امروزه فرقه وهابیت مایه دردسر برای همه مسلمانان گردیده و گروه های مختلف به این فرقه اسلام را دین خشن و خونریز و متحجر و مخالف فرهنگ و تمدن معرفی نموده است و خود این فرقه در برابر پیشرفت فرهنگی و علمی مسلمانان یک مانع و سدّ جدّی با رنگ و بوی دینی و مذهبی قرار گرفته است.


این فرقه در طول حیات خود به شیوه ها و شگردهای مختلف مردم را به سوی خود دعوت نموده و سران و مبلغان آن از هر راه ممکن و لو غیر مشروع خواسته اند عقاید این فرقه را در بین مسلمانان ترویج و منتشر نمایند. در اینجا به برخی از این روش های دعوت و فعالیت های تبلیغی آنان اشاره می شود:


1. مهم ترین روش دعوت این گروه که مغز و محور تمام تبلیغ های آنان را تشکیل می دهد این است که آنان خود شان را پیروان سلف صالح و اصحاب رسول خدا ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ و تابعین، قلمداد نموده و از این شعار خود برای گرفتار نمودن مسلمانان به خصوص جوانان ناآگاه نسبت به اصول اسلام استفاده می کنند و برخی از مسلمانان که نسبت به ماهیت وهابیت بی اطلاع بوده و هم چنین از حقیقت اسلام خبری ندارند، گرفتار امواج این نوع تبلیغات آنان شده و در نتیجه با تکفیر و مشرک دانستن تمام مسلمانان خودشان را مسلمانان واقعی پنداشته، آگاهانه و یا ناخود آگاه در خدمت دشمنان اسلام قرار می گیرند.


2. در برخی محیط ها با ساختن مدرسه های دینی و جذب طلبه و تعلیم و تربیت آنان بر اساس عقاید وهابی گری زمینه ریشه ای ترویج وهابیت را فراهم می کنند به خصوص که در این مدرسه ها افرادی را به عنوان طلبه می پذیرند که معمولا به سن تکلیف نرسیده باشند و برای پذیرش طلبه محدودیت کشوری و ملّیتی ندارند و لذا از تمام کشورها پذیرش دارند تا بعد از این که کاملا عقاید وهابیت در آنان رسوخ پیدا کرد، برای تبلیغ وهابیت به مناطق مختلف فرستاده می شوند.


3. در برخی موارد از اهرم پول استفاده می کنند و کسانی را که از این جهت نقطه ضعف دارند با پول می خرند و برای ترویج و تبلیغ وهابیت از آنان استفاده می کنند. حتی مشاهده شده که برخی از جوانان ناآگاه شیعه در برخی از مناطق ایران که وهابی ها در این مناطق تا حدودی فعالیت دارند از این طریق به دام وهابیت افتاده اند هر چند ممکن است که برخی از این افراد فقط از پول آنان استفاده کنند لکن در عین حال، باعث گسترش این فرقه به این مناطق می شود.


4. ساختمان سازی به ویژه تاسیس مسجد در کشورهای اسلامی و غیر اسلامی یکی دیگر از روش های دعوت و تبلیغ وهابیت است آنان به این وسیله مسلمانان را به سوی این ساختمان ها و مساجد جذب نموده و به عنوان پایگاه تبلیغ وهابیت از این مراکز استفاده می کنند.


5. در برخی موارد به صورت چهره به چهره وهابیت را تبلیغ می کنند. از این روش غالبا در مناطقی استفاده می کنند که وهابی ها در آنجا محدودیت حضور نداشته باشند. و لذا مسلمانانی که به مناسبت های مختلف وارد عربستان می شوند، وهابی ها سعی می کنند که مستقیماً با آنان در تماس شده و عقاید وهابیت را به آنان تلقین کنند.


6. چاپ و انتشار کتاب در سطح گسترده به خصوص در میان حاجیان که به زیارت خانه خدا و مدینه منوره مشرف می شوند یکی دیگر از فعالیت های تبلیغی این گروه می باشد.


7. اینترنت وسیله جدیدی است که امروزه وهابی ها برای تبلیغ وهابیت از آن تا حدّ امکان استفاده می کنند و در این راستا سایت های مختلفی با نام های متفاوت در راستای ترویج وهابیت و تکفیر سایر مسلمانان در اختیار وهابی ها قرار دارند.


8. وهابی ها برای دعوت به سوی وهابیت از دروغ و افتراء نیز استفاده می کنند و به سایر مذاهب اسلامی به خصوص مذهب تشیع دروغ و افتراء می بندند. به عنوان نمونه محمد قفاری یکی از متفکرین به نام وهابی درباره امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی می گوید: «امام خمینی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اذان را تغییر داد و اسم خود را در اذان داخل نمود و حتی آن را قبل از اسم پیامبر ـ صلی الله علیه و آله و سلم ـ قرار داده است ... در حال حاضر اذان در سراسر ایران به این ترتیب است «الله اکبر»، «الله اکبر» خمینی رهبر، اشهد ان محمد رسول الله...».[1]


در حالی که هر کس می تواند با رجوع به مساجد ایران، رادیو و تلویزیون ایران و صدها مکان دیگر که اذان داده می شود دروغ بودن این مطلب را اثبات کرده به قدر و قیمت سایر ادعاهای وهابیان پی برد.




معرفی منابع جهت مطالعه بیشتر:


1ـ وهابیان، علی اصغر فقیهی.


2ـ آیین وهابیت، آیت الله سبحانی.


---------------------------------------------------

1. قفاری، محمد، اصول مذهب الشیعه الامامیه الاثنا عشریه، ج3، ص1392، دار الرضا للنشر و التوزیع، دوم 1418ق.




نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی