نامسلمان

همه چیز در مورد فرقه ی انحرافی وهابیت

نامسلمان

همه چیز در مورد فرقه ی انحرافی وهابیت

نامسلمان

سلام
به وبلاگ من خوش اومدید.
این وبلاگ سعی دارد اطلاعات مختصر و مفید ، ضروری و مهم در مورد فرقه ی انحرافی وهابیّت را در اختیار شما قرار دهد .
اطلاعاتی که با توجه به تبلیغات گسترده ی فرقه ضاله ی وهابیت علیه شیعه ،دانستن آن ها برای جوانان مسلمان ضروری به نظر می رسد.

گالری تصاویر
حدیث موضوعی

اهل سنت از نگاه فقهی به چهار گروه (حنبلی، شافعی، مالکی و حنفی) و از نگاه کلامی به دو گروه (اشاعره و معتزله) تقسیم می شوند.[1]
یکی از اساسی ترین اختلاف های وهابیت با دیگر گروههای اهل سنت این است که وهابیت بر خلاف دیگر مذاهب اهل سنت معتقداند که باب اجتهاد باز است و از مذاهب اربعه تقلید نمی کنند و حرف فقهای مذاهب اربعه که می گویند اجتهاد بعد از چهارمذهب محال است) باطل می دانند([2]).
توحید:
وهابیون خود را موحد و تمام فرق اسلامی را به نوعی مشرک می دانند([3])



وهابیون بر خلاف اکثریت مسلمین برای خداوند جهت قائلند و می گویند که خداوند بر عرش که بالای آسمانها و زمین است قرار دارد، و در شبها بر زمین فرود می آید، و دو باره صبح بر می گردد. و برای خداند صورت و دست (راست و چپ) و انگشت و کف دست و دو چشم به معنای حقیقی قائل می باشند قابل ذکر است که اهل حدیث هم عمده‌ی این مسائل را قائلند([4]) و صریح کلام ابن تیمیّة این است «لم ینطق القرآن او السنة و الاجماع بان الله لیس بجسم و لم ینف الشبیه([5])» در قرآن و سنت و اجماع حرفی از نفی جسمانیت خداوند و نفی تشبیه نیامده است، ولی علمای اهل سنت می گویند «اعتقاد به تجسم خدا و آنچه که باعث تجسیم شود باعث کفر می شود([6]) و همچنین قائلند که مراد از محبت و رحمت و غضب و رضا و... در مورد خداوند همان معنای حقیقی انفعالی مراد است و هیچ تأویلی ندارد، و همچنین قائلند به اینکه خداوند حرف می زند و صورت دارد، که این فتواها باعث مخالفت شدید با آنها و منجر به اعدام بعضی از علمای وهابی شد([7]). ولی اکثریت مسلمین با این مسائل شدیداً مخالفند، و علمای وقت حنفی، و شافعی و مالکی نوشتند که «ابن تیمیه در این مدت امور منکره را بر قلم راند، و با ائمه اسلام و اجماع علمأ مخالفت نمود و با علمای عصر خود در شام و مصر، به مخالفت پرداخت تا آنجا که قائل به جسمانیت حق شد» و قاضی مالکی ها نوشت «کفر ابن تیمیه ثابت شد([8])» و همچنین اقرار دارند در روز قیامت خدا به صحرای محشر می آید، زیرا خود او فرموده است و جاء ربک([9])و خداوند به هر یک از مخلوقات خود به هر طور که بخواهد نزدیک می شود([10]).
انکار فضائل انبیاء و اولیاء:
1ـ از دید وهابی نه عیسی می تواند مریض را با اذن خدا شفا دهد و نه آصف بن برخیا می تواند تخت بلقیس را حاضر کند ونه سلیمان فهم درک زبان مورچه را دارد و نه پیامبر (ع) اسلام می تواند، از آینده([11]) خبر دهد، و حال آنکه مسلمانان دیگر با توجه به آیاتی که در این زمینه ها داریم([12]) همه را قبول دارند.
2ـ وهابی ها زیارت قبر نبی و سفر برای زیارت را حرام می دانند، عین عبارت آنها این است: «قصد سفر قبر نبی نمی کند مگر جاهل یا کافر([13])» ولی مذاهب اربعه بالاترین ثواب را برای زیارت قبر نبی و مسافرت برای زیارت قائلند([14]) دیگران برای قبر نبی احترام قائلند، ولی وهابیت فتوا به لزوم و وجوب تخریب آن را می دهد «یجب هدم المشاهد التی بنیت علی القبور([15])».
3ـ توسل و شفاعت: مسلمین هم از نظر قرآن و هم از نظر سیره توسل به نبی و بزرگان را روا می دارند([16]) ولی وهابیون می گویند «من جَعَلَ بَینَهُ و بین الله وسائط فهذا کافرٌ یستئاب ثلاثاً و الا قتل([17])» کسی که بین خود و خدای خود واسط قرار دهد کافر است سه بار از او درخواست توبه می شود، اگر توبه نکرد کشته می شود، مساله شفاعت نبی (ص) مورد اتفاق بین مسلمین است([18]) ولی وهابیون چنین فتوا می دهند «من سأل النبی و طلب منه الشفاعة فقد نقض اسلامه([19])» اگر کسی از پیامبر سؤال کند و در خواست شفاعت نماید، اسلام او نقض شده است.
4ـ تبرک جستن به پیامبر و قبر او را حرام می دانند، حتی تصریح دارند که یک چوب اثرش از وجود پیامبر بیشتر است([20])، چون می توان با او ماری را کشت، در حالیکه روایات زیادی وجود دارند که مردم به حضرت تبرک می جستند([21]).
5ـ خواندن غیر خدا و استغاثه و طلب کمک و حاجت از دیدگاه وهابی ها، باعث کفر می شود ولی مسلمین دیگر با توجه به آیات و روایات، استمداد از نبی (ص) و عرض حاجت خدمت حضرت را جایز می دانند([22]).
6ـ خداوند را به حق و مقام اولیاء سوگند دادن را وهابی ها حرام می دانند([23]) ولی حنفی ها و شافعی ها مکروه می دانند([24]).
7ـ تعبیر سید و مولی به غیر خدا را شرک می دانند([25]) و حال آنکه در قرآن کلمه «سیداً و حصوراً» آمده است و در روایات اهل سنت آمده که پیامبر فرمود: «انا سید ولد آدم و علی سید العرب» و داریم که «الحسن و الحسین سید شباب اهل الجنة» و درباره فاطمه آمده است «سیدة نساء العالمین([26])».
8ـ ذبح و نذر برای اموات و اهل قبور و اولیاء را شرک می دانند: «من نذر شیئاً للنبی او غیره او ذبح ذبیحةً کان کالمشرکین» هر کس برای پیامبر و یا غیرش نذر کند و یا قربانی نماید، بسان مشرکان می گردد و اگر نذر کرد لازم الوفاء نیست([27]) و حال آنکه از آیه ی فصّل لِرَبّک والنحر و روایات اهل سنت استفاده می شود که نذر اگر برای بت نباشد لازم الوفاء است([28]).
---------------------------------------------------------
1ـ سبحانی، جعفر، بحوثٌ فی الملل و النحل، لجنة ادارة الحوزة العلمیة بقم، دوم، 1415، ج325 و 127 و ج2، ص247.
2ـ امینی عاملی، سید محمد، کشف الارتیاب فی اتباع محمد بن الوهاب، بیروت، دار الکتاب الاسلامی، 1410، ص106.
3ـ همان مدرک، ص107 و مخالفة الوهابیة (در شماره 3 معرفی شده است) ص75 ـ احمد بن تیمیّه و... الجامع الفرید، چاپ محمد بن ابراهیم نعمان، ص262 و ص340.
4ـ همان، ص108 و آئین وهابیت، دفتر انتشارات اسلامی، چاپ پنجم، ص30.
5ـ عمر عبدالسلام، مخالفة الوهابیة للقرآن و السنة، بیروت، (دار الهدایة چاپ اول، 1416، ص10.
6ـ عبدالرحمان حُزیری، الفقه علی مذاهب الاربعة، دار الفکر، 1406 هـ.
7ـ کشف الارتیاب، پیشین، ص108 و مخالفة الوهابیة، پیشین، ص7ـ8.
8ـ مخالفة الوهابیة للقرآن، پیشین، ص11 به نقل از ابن حجر عسقلانی الدر الکامنة، بیروت، ص145.
9ـ فجر/23.
10ـ آئین وهابیت، پیشین، ص30.
11ـ مخالفة الوهابیة للقرآن و السنة (پیشین) ص15 به نقل از مِرآة الجنان، یافعی فی حوادث، ص728 و ر.ک: احمد بن زینی دحلال (مفتی مکه)، سرگذشت وهابیت ترجمه ابراهیم وحید دامغانی، نشر گلستان کوثر، اول، 1376، ص16 ـ و الجامع الفرید، پیشین، ص266 و ص444.
12ـ سباء/13ـ10 و نمل/40ـ38، کهف/65، نمل/17ـ15، جن/27ـ26، آل عمران/49.
13ـ مخالفة الوهابیة للقرآن، پیشین، ص5 پاورقی و ص76 ـ و ر.ک: ابن تیمیّه، الرد علی الاخنانی، المطبعة السلفیة و مکتبها، ص24 و ص450.
14ـ عبدالرحمان الحزیری، الفقه علی مذاهب الاربعه، دار الفکر، 1406 هـ، ج1، ص540.
15ـ ابن القیم، زاد المعاد، ص661 به نقل از آئین وهابیت، پیشین، ص38 ـ و الجامع الفرید، پیشین، ص307.
16ـ مخالفة الوهابیة للقرآن، پیشین، ص30 و ر.ک: آئین وهابیت، پیشین، ص106.
17ـ صلاح الدین المختار، تاریخ المملکة السعودیه، چاپ بیروت، جزء الثانی، ص344 ـ و الجامع الفرید، پیشین، ص437.
18ـ ر.ک: لجنة من المحققین، نخبة التفاسیر، المرکز الثقافی للدروس من القرآن، ج1، ص 180 و مخالفة الوهابیة، پیشین، ص25 ـ و الجامع الفرید، پیشین، ص219.
19ـ المخالفة الوهابیة، ص20 به نقل از عبدالعزیز بن عبدالله بن باز،  العقیدة الصحیحة و نواقض الاسلام، و الجامع الفرید، پیشین، ص501 و ص560.
20ـ کشف الارتیاب، ص115 ـ و الجامع الفرید، پیشین، ص272 و ص408 و ص438 و ص447.
21ـ مخالفة الوهابیة للقرآن، پیشین، ص23ـ24.
22ـ کشف الارتیات، ص214 و ر.ک: زینی دحلال، احمد، سرگذشت وهابیت ، پیشین، ص18 ـ و الجامع الفرید، پیشین، ص207 و ص271.
23ـ کشف الارتیاب، پیشین، ص263 ـ و الجامع الفرید، پیشین، ص434.
24ـ آئین وهابیت، پیشین، ص320 و زینی دحلال، سرگذشت وهابیت، پیشین، ص16.
25ـ کشف الارتیاب، ص275.
26ـ همان مدرک، ص275 و مخالفة الوهابیة، پیشین، ص43 ـ و الجامع الفرید، پیشین، ص423.
27ـ همان، ص277 و ص283 و آئین وهابیت، پیشین، ص328 ـ و ر.ک: ابن تیمیّه، مجموعة الرسائل الکبری، فی الرسالة الثالثة، چاپ بیروت، ج2، ص59.


منبع: نرم افزار پاسخ 2.5

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی